Oferte

Filtre de aer

Ce face un filtru de aer?

De obicei, filtrele de aer pentru masini sunt dintr-un material precum cartonul, fibros sau chiar textil sau din burete. Indiferent de materialul din care este facut, scopul unui filtru este acela de a nu lasa particule mai mari de cativa microni sa intre odata cu aerul in motor. De obicei, filtrele de aer sunt din clasicul material care seamana cu un carton, dar care este insa poros pentru a lasa aerul sa patrunda prin el. In plus, materialul este montat in rama sau suport in zig-zag pentru a crea o suprafata cat mai mare de absorbtie.

Filtrele de aer sunt pozitionate ca fiind primul element al unui traseu de admisie, inaintea debitmetrului, a clapetei de acceleratie si a galeriei de admisie. De obicei, filtrul intr-o masina de serie este montat in propria carcasa de plastic, ce are o gura pozitionata special, astfel incat sa traga cat mai mult aer din exterior. Filtrele de aer sunt de obicei dreptunghiulare, cu o rama cauciucata pentru etanseitate, fiind montate in plan orizontal. Insa exista si alte forme ale filtrelor, in functie de masina.

OFERTA LUNII:

 


Ulei motor

Ce este uleiul de motor si ce face?

Un ulei numit lubrifiant special facut pentru a unge partile in miscare dintr-un motor cu combustie. Principala sarcina a uleiul este sa usureze frecarea dintre piesele metalice, dar si sa curete interiorul motorului, sa contribuie la izolare, sa combata rugina si sa raceasca motorul. Chiar daca racirea este in mare parte rezolvata de sistemul clasic format din pompa, furtune si radiator, aproximativ 25% din caldura motorului este eliminata de catre uleiul din interior, ducand departe energia termica de la piesele metalice in continua miscare si frecare.

 Cum se numeroteaza uleiul?

Cu totii am vazut si am cumparat ulei pentru masina noastra. Dar luam informatia de pe internet si stim doar ca in motorul nostru intra ulei 5W-30 de exemplu. Dar ce inseamna asta?

Society of Automotive Engineers (SAE) este cea care a implementat denumirea si numerotarea de astazi. De aceea si vedem ca vascozitatea este trecuta ca si SAE 5W-30 de exemplu.

Indicele SAE variaza de la 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 la 60 in prefixul denumirii. A doua parte din denumirea indicelui de vascozitate este formata din numerele 0, 5, 10, 15 si 25 cu sau fara litera W.

Ceea ce sigur nu stia multa lume este faptul ca W vine de la Winter, adica iarna. Daca litera W este inclusa in denumire, inseamna ca prefixul acelei denumiri iti spune vascozitatea in


Sisteme de franare

Placutele de frana sunt elementele consumabile ale sistemului de franare. Acestea se vand la pereche dubla, fiind necesara schimbarea tuturor placutelor simultan pe o singura punte. Placutele de frana sunt formate din doua elemente: placa-suport metalica si suprafata de frecare. Placutele de frana se monteaza in etriere si sunt impinse pe disc cu ajutorul pistonaselor hidraulice. Neinlocuirea la timp a placutelor va duce la uzarea discurilor de frana.